Interjú | AndReew

00

11754984_880612435319541_2043190435_o

Egy hatalmas tehetség van kibontakozóban,akit talán sokan itthon nem is ismernek.
AndReew,azaz,Takáts András számos neves külföldi kiadónál jelent meg és még fog érkezni
munkája szép számmal, például Sci+Tec (Dubfire)/ MKT / Deeperfect / Natura Viva / Stick / IAMT /
Audio Elite / Rusted Records / Selected Records / Pornographic (Cristian Varela),stb kiadók gondozásában.
Zenéi bármelyik kisebb,vagy nagyobb bulin egyaránt,valamint fesztiválokon is
megállják a helyüket,kimondottan közönségbarát hangzása és dinamizmusa miatt egyre
kellendőbb .Ezt bizonyítja,hogy több kifejezetten híres DJ,mint a legendás
Dubfire,Cristian Varela,Joseph Capriati,Paco Osuna,Richie Hawtin,Mauro Picotto és még
sorolhatnám a végtelen listát,akik nagyban támogatják AndReew-t!
Sikerült időt szakítanunk egy igencsak velős interjúra,amit alább olvashattok,íme:
Szia AndReew! Köszönöm,hogy időt szakítottál erre a beszélgetésre. Mesélj
magadról,mikor kezdett legelőször érdekelni az elektronikus zene?

-Szia Ádám! Üdvözlöm a kedves olvasókat! Az elektronikus zene iránti érdeklődésem
nagyon fiatalon elkezdődött,pontosan meg se tudnám határozni,hogy mikor indult,de ha
ki kéne emelni egy döntő, és egyben meghatározó momentumot,ami miatt eldöntöttem, hogy
érdekel az elektronikus zene szinte minden válfaja,az Tiesto hatalmas sikerű ,2004-es
koncertje,azon is pontosan az a pár perc,ami máig felejthetetlen számomra,amikor
felcsendül az “Adagio For Strings” c. száma,na itt kapott el az az érzés,amit nehéz
leírni,ez volt az a pont,ahol valami megváltozott,és elkezdődött!

Hogy lett ebből Techno? Hol találkoztál először ezzel a stílussal?

-Hát igen,ez egy érdekes sztori,mivel amíg mint hallgató voltam jelen,minden stílus
szóba jöhetett,legyen az Rave,Electro,House,Hardstyle,Progressive,Goa,Trance,Minimal
stb…itt a Techno még kicsit háttérbe szorult és érzelmesebb,dallamosabb darabok
voltak előtérben! Amennyiben emlékezetem nem csal,körülbelül 2008 környékén érkezett
ismét egy nagy váltás,amikor is meghallottam először a “Grindhouse”-t,ez is egy
körülbelül olyan szinten meghatározó pár perc volt,amit azt hiszem, ha akarnék se
tudnék elfelejteni! Akkor ott rájöttem,és eldöntöttem,hogy akármibe is kerül,én ezzel
szeretnék foglalkozni,persze komoly terveim nem voltak,csak hogy szeretném
megtanulni,hogy épül fel egy-egy ilyen track,hogy lesz egy kezdeti hangból,ötletből
egy kész mű remek,6-8 percnyi tömör gyönyör! Ezután megkaptam egyik ismerősömtől egy
zeneszerkesztő programot, [Ma már nem ezzel írok zenét] amivel elkezdtem otthon is
úgymond próbálkozni,természetesen itt még hallatszott a dallamosabb énem! Hardstyle-
ok,Goa-k,és Electro “művek” jöttek ki a kezeim közül,persze ezek közül párat el
tároltam,és nem olyan rég meg is hallgattam őket,hát meg kell mondjam,kínomba
nevettem,mondom ez nem én voltam,valaki más bújt a bőrömbe! Komolyra fordítva a
szót,ez a szisztéma 1-2 évig biztos eltartott,de körülbelül 1,5 év után már a ma is
használt programot kezdtem el kínozni,ez az FL Studio! Itt már jobban dominált a
közben elsajátított minimalista,dallam mentes hangzásvilág! Egészen 2012 őszéig csak
úgymond hobbi volt az egész,aztán egy ismerősömnek,akinek egyébként rendszeresen
átadtam munkáim gyümölcsét fülelésre,az egyik munkámra azt mondta,hogy: “Neked ezt el
kéne küldened egy kiadóhoz,mert jól szól,esélyes hogy kiadnák!” Erre a válaszom az
volt,hogy jó ötlet,bár fogalmam nem volt,hogy ez miként működik,és mi zajlik le egy
“Demo” elküldése! Szerencsére megkaptam a kellő segítséget,és el lett küldve az első
“AndReew” Demo,2012 nyarán! Körülbelül 4-5 nap múlva,ha jól emlékszem,érkezett is a
válasz,hogy tetszik amit hallanak,és kiadnák,ezután felbuzdulva a
sikeremen,összedobtam kb. 2 hét alatt még egy track-et,és csatoltam az ekkor már két
track-el büszkélkedő csodához,és közben kiderült hogy megkapom nemsokára életem első
remixeit is! Szóval így 2012 szeptemberében debütáltam a Beatporton! Ezután nagyon
sok kiadásom született,azt hiszem elindult a karrierem,és egyre jobban fejlődtek a
zenéim,mai szemmel nézve persze összességében ez még mindig nem teljesen én voltam! A
Minimal szcénában körülbelül 1,5-2 év alatt elértem a számomra álmoknak tekintett
céljaimat,ez volt a toplistába kerülés a Beatporton,ami nem is egyszer,hanem 3
alkalommal is sikerült,akkoriban új előadóként ez nagy szó volt! A másik nagy álmom
pedig egy kiadás volt Ahmet Sendil legendás kiadójánál,a Bosphorus Undergound-nál!
Ő szinte leszek,nem gondoltam hogy három ízben is meg fogok ott jelenni,de így utólag
kijelenthetem,hogy sikerült! De itt már egyre jobban hallatszott több track-embe
valami más,ami közel 2 éve szunnyad, és elő akar törni,de még nem engedték
szabadjára,de nagyon küzdi fel magát,és rátapad lassan, de biztosan a zenéimre, és a
hangzásra egyaránt,amit képviselek! Ez egy masszívabb,sötétebb,mégis finom,dinamikus
és könnyen táncolható,igényes Zechno hangzás alapja volt! Mivel elég jó kapcsolataim
voltak,ezért az első igazi “Techno” megmozdulásomat az Olasz nagy sikerű “No-Logik”-
nál sikerült publikálni,ami adott egy plusz löketet ,mert tudtam hogy jó lesz ez,csak
hajtani kell! Ezután ahogy észrevettem,hogy a Techno az a világ,ahol tényleg
önmagamat adhatom,és tényleg száz százalékosan kiélhetem azt, amit a Minimalban azért
nem tehettem meg,mert korlátozottnak éreztem magam sok esetben,de ennek vége lett!
Elkezdődött egy nagyon hosszú, és rögös út!
A kezdeti sikereken után csak úgy jöttek az ötletek,amelyek arra vártak hogy
megvalósítsam őket! Egyszerűen megfogalmazva : “Hanggá alakítsam azt,ami ott bent
megszületett fejben!” Ezek az ötletek mindig valami jó végeredményként
összegződtek,de még mindig hiányzott az a pont, amitől felírom magam a Techno-ba is a
térképre! Az első nagyobb sikert nekem a 2014-es év eleje adta meg,amikor is
megkaptam életem egyik legkellemesebb supportját, Richie Hawtin szettjeiben többször
is feltűnt egy track-em,de azt akkor még nem gondoltam hogy lehet ezt is fokozni!
Nem árulok el nagy titkot,lehetett! Megannyi lejátszás után Richie Hawtin a 20. Time
Warp évfordulón lejátszotta az említett track-et,ami egyébként a “Floor Rockets” c.
szerzeményem volt, és azt hiszem hatalmas szerencse hogy videón is megnézhettem,kicsit
átélhettem ezt a pillanatot,amit egyébként egy magyar srác töltött fel, külön
köszönet érte! Azt hiszem amikor több ezren megmozdulnak a zenédre,na ott jössz rá
hogy megéri csinálni! Egyszóval számomra egy álom valósult meg,nem is akárhogy!
Ezután persze nem volt megállás,jöttek sorba a jó release-ek és nem sokkal
ezután,elérkeztünk életem egyik nagyobb állomásához jelenés szinten! Ez volt Stefano
Noferini legendás kiadója,a Deeperfect! Ezen kiadónál egy válogatásra sikerült
szignóznom máig egyik legvettebb és legsikeresebb track-emet,ez a “Source“!
Ezután nem volt megállás,akkora erőt adott,hogy sorba jöttek a új szignózások,például
a Gabriel D’or & Bordoy duó által igazgatott Selected Records,vagy éppen D-Unity
kiadója, az Unity Records,ahol viszont már EP-t sikerült kiadni a kezeim közül!
Ezután sok kiadás következett,kisebb-nagyobb kiadóknál,de általában mindig jó
supportokkal,visszajelzésekkel! Kijelenthetem,ez egy nagyon jó év volt,persze ekkor
még nem is sejtettem,hogy a 2015-ős esztendő mit fog hozni! Ha valaki mondja nekem
még tavaly, hogy te a Sci+Tec-nél leszel, mint második magyar,vagy hogy napi szinten tudsz Dubfire-al beszélni,akkor kiröhögöm és megkérdezem-e,hogy bevette-e a
gyógyszereit….

Említetted Richie Hawtint, zenéid számos legendás DJ/Producer támogatja,egyre nagyobb
kiadóknál jelensz meg hónapról hónapra. Van esetleg valami speciális kombinációd midi
vezérlőkből,vagy simán laptoppal készülnek a zenéid?

-Egyik sem! Asztali PC-n dolgozom jelenleg, a lehető legalapvetőbb kiszerelésben,amit
el lehet képzelni! Trükköm és fortélyom nincs,VST-ket használok, és hangcsomagokat!
Nagyon sok hangot próbálok például virtuális szintikkel vagy más
módon kikeverni,kitekergetni! Szerintem egyedibbé teszi a zenéimet,másrészt meg
imádok kísérletezni! Megvan ennek is azt hiszem a maga varázsa!
A DJ szakma nem foglalkoztat annyira?
-Dehogynem,most épp azon dolgozom,hogy az idén ezt “felfuttassam”! Úgy érzem,még nem teljes a kép,mert a producer téma is nagy álmom volt,de a másik nagy álom még máig megvalósítatlan! Ez az a “része”,amikor kiállok az emberek elé,és megmutatom, hogy az én elképzelésem szerint hogy fest egy szett!

Te a legapróbb részleteket is finomítod variálod a zenéidben.Mennyi idő,míg egy
AndReew track késznek mondható?

-Hát nagyon sok mindentől függ,szinte mindig más! Volt olyan zeném, ami 2 nap alatt
végleges formát öltött,de volt olyan track is,ami még két hét elteltével is csak
félkész állapotban volt! Egyértelmű en ihlet függő ,nekem is vannak holt
időszakaim,amikor semmi nem akar kijönni egy-egy át stúdiózott éjszaka után! De
lekopogom,ez mostanában a ritkább eset!

Te vagy a második magyar producer,aki a SCI+TEC-nél (Dubfire kiadója)jelent meg.
Erről mesélj nekem bővebben!

-Valóban én vagyok a második szignózott művész itthon Dubfire legendás kiadójánál,a
Sci+Tec-nél,még ma is nehezen hiszem el! Nagyon nagy öröm és siker ez számomra!

Azt mondják kell egy szamárlétra,míg kisebb kiadóknál jelensz aztán a nagyokhoz is
lehet küldeni a demókat,ám a nagy labelek gyakran lenézik a kicsi,vagy indy kiadókat
és számtalanszor azért nem jelentetnek meg 1-1 EP-t,mert XY kiadójánál
megfordultál.Volt egy hasonló botrány Mono-Xid körül is,akit erősen bíráltak
emiatt.Neked is volt hasonló tapasztalatod?

-Hát ez egy relatív dolog,sajnos nekem is ez volt a tapasztalatom,hogy sok esetben,
akinek nincsenek jó kiadók a háta mögött,az nem ugorhat nagyot előre, legalábbis nem biztos! Szerencsére viszont pont én hazudtoltam meg ezt az állítást a Sci+Tec-es EP-mmel! Nekem ez hozta meg az áttörést,amire nagy szükségem volt,hogy kicsit
elismerjenek,felismerjenek a szcénán belül! Én mindig is úgy gondolkodtam,hogy valami nagyot kell véghez vinnem,valami nagyon egyedit,hogy észrevegyenek. Úgy tűnik,talán sikerült! Azzal kapcsolatban,hogy egy adott kiadóval való szignózás miatt nem adnak ki zenémet,mert hogy az a kiadó olyan,amilyen,ilyen még szerencsére velem nem fordult elő.Személyes tapasztalatom az az,hogy kitartás,hit,akarat,türelem és persze meg-annyi szerencse is kell a nagy célok eléréséhez,és persze nem árt,ha az embernek nem botfüle van,és egy kis tehetség is ragadt rá! Nem szabad szürreálisan nagy célokat egyből megcélozni,régen én is ebbe a gödörbe estem mindig vissza,és “csodálkoztam”,hogy miért nem sikerül! Szépen fokozatosan kell a létrát
megmászni! Meg ami még fontos szerintem: “Merni kell nagyot álmodni”,és sose szabad máshoz hasonlítani magad,főleg olyanokhoz ,aki(k) “többet” elértek, mint te,mert akkor csak kevesebbnek érzed majd magad, és csak magadat fogod okolni hogy te miért nem vagy ott,és ez hosszú távon a munkáidra is ki fog hatni! Türelem és folyamatosság,és akkor szépen lépcsőnként haladva egyszer csak azt fogod észre venni,hogy hoppá,ez is meglett,és még élek…..! A lenézős témáról,meg hogy azért nem engednének megjelenni adott kiadónál,mert egy másik címke már ott van a listádon,én
ilyennel még nem találkoztam,hála istennek!

Mit gondolsz a hazai Techno életről?Szerinted merre halad ez a vonal kis hazánkban? Mit érzékelsz belőle?

-Hát a hazai Techno élet egy nagyon kényes kérdés! Véleményem szerint egy ketté
szakadt szigetként lehetne jellemezni! Az egyik szigetrész nagyon jól működik,tényleg
minőségi rendezvények biztosítják az Techno hazai létjogosultságát! Gondolok
itt a “Deadcode” rendezésű “Hyperspace”-re,és a szintén “Deadcode”-os “Bmylake”-re,vagy épp “Bónusz”-ra! Ezek a rendezvények,amiken általában mindig külföldi nagy nevek, és mellettük meg-annyi fiatalabb nagy koponya lép föl, itthonról és a világ további szegleteiből,plusz ráadásként mindig lehetőséghez jutnak hazánk neves képviselői,vagy fiatal tehetségei,hogy egy-két órára a lejátszók mögé pattanjanak!A másik fele ennek a körnek egy sajnos szerintem eléggé elmaradt,lemaradt réteg,és ebbe beletartozik
néha a közönség is,mert vevő rá! Ahol még ma is a 7-8 éves elektronikus “slágerek”pörögnek! Nincs ezzel semmi baj persze,csak ne várjanak érdemi változást olyanok,akik pont ellene tesznek,hogy megvalósuljon! A Magyar sajnos sok esetben nagyon botfülű,és csak azt veszi be,ami már 1 milliószor lement a torkán,ez esetben a fülén! Fejlődni csak úgy lehet,ha innovatívan fogjuk fel ezt az egészet,és merünk kísérletezni! Külföldön a fesztiválok,és nagyobb partyk,rendezvények általában erről szólnak. Itt régebbi track-ek mellett mindig szól valami új,amit még nem halott szinte senki azelőtt! A reakciókat elég megnézni,hogy megértsük,mennyivel felszabadítobb érzés így felépíteni egy szettet,vagy egy egész estét! Hozzátenném,hogy ehhez persze
elengedhetetlen egy olyan közönség,és szellemület,akik adnak az újra,és tényleg örömmel fogadják azt! Félreértések elkerülése végett,nem becsmérelem a magyar party
kultúrát,nem erről van szó,nagyon sok helyen mutatkozik azért a javuló tendencia,és egyre több az igényes techno party!

Mik a terveid a jövőre nézve?Például Vinyl megjelenésen gondolkodtál?Páran már csak arra dolgoznak,holott nem produkál annyi eladást,mint egy digitális release,de
hatalmas értékkel bír.

-Hát a jövőre még nagyon sok tervem van,nagyon sok a megvalósítani való! Sok jó munka jön a ,neves kiadókhoz. Ha minden jól alakul,és a jó Isten is úgy akarja,akkor
sikerülne egy olyan dolgot véghez vinni,amit még itthon talán senkinek! De ez még maradjon is a titokzatos lepel alatt,majd robban az úgyis, ha meglesz! A céljaim közt
szerepel Mark Knight legendás kiadója,a Toolroom Records,vagy Florian Meindl Flash Recordings-a,ahová egyébként személyes meghívást kaptam,hogy szeretnének a csapatban látni a jövőben! Óriási megtiszteltetés,amikor például tőle,Carlo Lio-tól vagy éppen Nicole Moudaber-től kapsz dicsérő szavakat arra,amit csinálsz. Ez is biztosít napról napra abban,hogy jó úton haladok! A Vinyl release pedig valószínű hogy a jövőben majd érkezik,de konkrét megkeresés,vagy terv még nem volt ez ügyben!

Hol találkozhatunk veled a legközelebb?

-Hát konkrét release még a nyáron,ami kifejezetten érdekes lesz: A debütáló albumom,és egyben életem első teljes albumba,ami NHB-ék legendás kiadójánál,az Audio Elite-nél érkezik e-hónap 27.-én! Tartalmazni fog 8 original track-et a saját stílusomban,hogy keményebb ,hol lazább kivitelben! Érdekesség,hogy ezen a lemezen lesz tőlem először hallható Intro és Outro munka is. Az egyik szett nyitáshoz lesz tökéletes,a másik pedig egy atmoszferikus,mégis hidegrázós záráshoz! Az egész Album-nak meglesz a maga varázsa,egyedisége. Minden track más-más részt jelképez az életből,ezt címe is hűen tükrözi “Life Element”! Amire még érdemes odafigyelni,az a Szeptemberbe érkező debütáló track-em Popof legendás kiadójánál,a Form-nál,de idén például megjelenek a Kinetika Records-nál,itt egy őszi sampler válogatáson találkozhattok “velem” első,de nem utolsó ízben! A Natura Viva-nál is hasonló a téma,két agresszív techno track-el megpakolva érkezik a debütáló EP-m! Megemlítendőnek gondolom,hogy idén egy másik legendás kiadónál is leteszem a névjegyem,ez pedig nem más, mint Christian Varela védjegye alatt futó “Pornographic Records”,ahol majd két original track hallható tőlem + egy igényes remix a “Grasso & Maxim” duó-tól! A lista egyébként elég hosszú,érkeznek track-ek még a Panterre Musique-nál,ez Matt Sassari kiadója [is],a Stick Recordings-nál,ami annyiban extrább kicsit,hogy ez a 2 számos EP egy közös munka gyümölcse,amit Unique cro-val követtem el! Nem kell azt hiszem mondanom,hogy az ő neve már alapból garancia volt a minőségi munkára! Jó hírként szolgálhat,hogy az első remix a lemezen a kiadó fejétől,azaz Alberto Ruiz-tól fog érkezni,a másik remixer még kérdéses,de valószínű közel ilyen kaliber lesz! Ezen kívül még nagyon sok single,EP, vagy épp remix érkezik, elsőre így ezeket találtam fontosabbnak kiemelésre!

Köszönöm szépen a beszélgetést! További sok sikert kívánok a munkáidhoz!
Facebook: https://www.facebook.com/andreewofficial?fref=ts
Beatport: http://classic.beatport.com/artist/andreew/292148
Soundcloud: https://soundcloud.com/xandreewx
Készítette: Pócsi Ádám

Tags